Recent Posts

Januari 10, 2011

Bread Addict....

Dari Mas Wiki : [http://en.wikipedia.org/wiki/Bread]

Bread is a staple food prepared by cooking a dough of flour and water and possibly more ingredients. Doughs are usually baked, but in some cuisines breads are steamed, fried, or baked on an unoiled skillet. It may be leavened or unleavened. Salt, fat and leavening agents such as yeast and baking soda are common ingredients, though bread may contain other ingredients, such as milk, egg, sugar, spice, fruit (such as raisins), vegetables (such as onion), nuts (such as walnuts) or seeds (such as poppy seeds). Bread is one of the oldest prepared foods, dating back to the Neolithic era, and is referred to colloquially as the “Staff of life”. The development of leavened bread can probably also be traced to prehistoric times.

Saya akhirnya benar-benar kecanduan membuat roti. Saat pertama bikin, menghabiskan waktu sampai tengah malam, benar-benar membuat penasaran. Semenjak itu selalu membuat saya ingin mencoba, dan mencoba lagi. Membuat roti merupakan seni tersendiri. Sampai saat ini roti yang saya buat belum pernah gagal.  Saya coba variasikan penambahan dan pengurangan bahan tertentu, sehingga saya memiliki rasa yang pas untuk lidah dan ukuran standar saya.

Beberapa waktu yang lalu saya membuat roti tawar Hasil dari mbah Google, katanya resep ala “BreadTalk”,  tapi saya kurang begitu yakin. Walaupun kelupaan pakai improver, tapi roti tetap enak, empuk, lembut. Setelah diinapkaan satu hari pun roti tetap empuk dan lembut.

Mari mencoba...

0 komentar:

Posting Komentar